tisdag 24 november 2015

vecka fyrtiosju

Jaha nu blev det såhär igen. Att det ekade lite tomt här inne. Men så får det väl helt enkelt vara.

Det är mycket som hänt på senaste tiden. Mest tänker jag på alla tråkigheter i världen. Jag vet inte riktigt hur jag ska förstå det. Det är så hemskt och bara själva tanken på all ondska som finns gör mig alldeles matt. Det är en konstig tid vi lever i. Tiden som är just nu.

Nåväl, när jag samlat mina tankar lite bättre, kanske jag skriver lite mer ingående om detta. Tillsvidare försöker jag roa mig med saker som jag mår bra av, för rent krasst; en vet inte hur länge en får ha det såhär bra.

Jag tänkte börja med att göra veckosammanfattningar varje söndag (ja eller tisdag som idag då.. det här inlägget blev lite förskjutet.. ehe. ) för att få en överblick av veckan som varit. (En idé som helt och hållet är snott av Sara. obs. TIPS! så fin och bra blogg!)

Då kör vi! Vecka fyrtiosju:

något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Jobbade, gick på Made by Björk på Norrlandsoperan, var värd för middagsklubben, planerade fest, drack öl och quizade på fredag.

som inte var planerat:
Jobbade mer än vad som var planerat från början. Var ute och slirade till halv tre på natten på lördag. Men hade SÅ kul!!



något nytt jag gjorde:
Lekte leken "korv med bröd" med eleverna på idrotten. Succé! Pratade med moto boy. (Vi bestämde att vi är släkt!!!)



veckans ont:
Läget i världen. (Rädsla urholkar själen.)

veckans mat:
Pistagefalafel. mmmmm.

en klädsel från veckan:
Nya favoritoutfiten. Bästa kjolen, polotröja och mormors halsband.




veckans bedrift: 
Att det gick så himla bra på jobbet med den nya klassen direkt!

veckans insikt/upptäckt: 
Jag börjar mer och mer inse att jag är rätt bra på det här med att vara lärare. Så skönt att få känna så och faktiskt njuta av att det går bra.

veckans tips:
Se på Full Patte! om du mot förmodan missat. Såg det igen med Ida häromdagen och blev påmind om SÅ BRA!!!

veckans musik:
Har lyssnat en hel del på Deportees spellista: This is our music.  Den är också ett veckans tips! Jättebra och varierad!

veckans känsla:
Mörkret och ondskan till trots har jag känt mig glad och peppad på grund av fina elever och häng med bästisar.



veckans magi:
Hyllningskonserten till Björk: Made by Björk på Norrlandsoperan med Edda Magnasson, Moto boy och Jenny Wilson som solister. Var så otroligt magiskt och mäktigt. Kan nästan inte komma över hur bra det var.

veckans betyg: 
Så fin och händelserik vecks trots allt så en: 4a!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar